пятница, 19 ноября 2010 г.

GERMAN BEATS: лучшие кавер-версии made in Germany



Немецкий телеканал 1festival, который принадлежит крупнейшей государственной вещательной корпорации ARD, продолжает повтор документального сериала DEUTSCHE BEATS (англ. - GERMAN BEATS). Как мы уже сообщали ранее, этот проект был организован на канале DW-TV, являющимся официальным рупором правительства ФРГ. Премьерный показ состоялся минувшим летом. Цикл программ DEUTSCHE BEATS, состоящий из 14-ти серий, посвящён самым успешным музыкальным проектам, исполнителям и продюсерам, отмеченных в музыкальной истории последних четырёх десятилетий.
В ночь со вторника на среду состоялся повтор очередной программы, получившей название "Лучшие кавер-песни Германии". Была представлена первая десятка наиболее выдающихся кавер-версий, достигших самых впечатляющих результатов в международных чартах. Любопытно, что из этой десятки 3 композиции были произведены компанией Фрэнка Фариана, причём все они находятся в TOP5: Boney M. ("Rivers of Babylon"), ERUPTION ("I Can't Stand The Rain") и MILLI VANILLI ("Girl you Know It's True").




DEUTSCHE BEATS


Was haben Kraftwerk, die Scorpions, Nena, Alphaville, Snap!, Enigma, Tokio Hotel und Cascada gemeinsam? Sie kommen alle aus Deutschland und haben weltweit die Charts erobert. Kraftwerk und Co stehen im Mittelpunkt der 14-teiligen Musiksendung „Deutsche Beats“.
Jede Woche geht es bei „Deutsche Beats“ um ein neues Thema. Zum Beispiel gleich in der ersten Ausgabe um „Die zehn erfolgreichsten Hits aus Deutschland“. In anderen Ausgaben werden „Die zehn erfolgreichsten Musiker der 70er Jahre aus Deutschland“ vorgestellt, „Die zehn erfolgreichsten Electronic & Dance Acts aus Deutschland“ oder auch „Die zehn erfolgreichsten One-Hit-Wonder aus Deutschland“.


Gemeinsam mit Musikwissenschaftler Volkmar Kramarz und prominenten Gästen stellt Moderator Max Hofmann bei „Deutsche Beats“ die Besten der Besten vor. Grundlage ist eine von DW-TV durchgeführte umfassende Auswertung der internationalen Hitparaden seit dem Jahr 1970. Noch nie zuvor wurde der Erfolg deutscher Popmusik auf den wichtigsten Musikmärkten der Welt so umfassend analysiert und systematisiert. Die Ergebnisse - vor aber allem viel gute Musik - gibt’s bei „Deutsche Beats“ auf DW-TV.


Max Hofmann moderiert "Deutsche Beats". Geboren 1974 in Süddeutschland, wächst der Deutsch-Amerikaner in den 80er Jahren mit der Musik der Neuen Deutschen Welle auf. Mit 20 geht Max Hofmann nach Paris und studiert Publizistik. Dort steht er auch manchmal selbst als Sänger auf der Bühne: abwechselnd für einen Studentenchor und eine Rockband.


1998 wechselt er nach Berlin und fängt neben seinem Studium als Musikjournalist beim Rock-Radiosender “87,9 Star FM” an. Später versorgt er als Moderator bei “Radio EINS” Berliner Nachtschwärmer mit langen Rocknächten und Frühaufsteher mit dem Neuesten des Tages.
Nach Abschluss des Studiums 2002 beginnt Max Hofmann ein Volontariat bei der Deutschen Welle. Später moderiert er die DW-TV-Nachrichtensendung "Journal" und verschiedene Sondersendungen.
Sein erstes Konzerterlebnis ist der Auftritt der deutschen Hardrock-Legende Scorpions 1988 in Indianapolis in den USA. Sein deutsches Lieblingslied kommt von Nena: “Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann”. Sein deutscher Lieblingsmusiker ist der Reggae- und Hip-Hop-Künstler Peter Fox.


Experte im Studio: Dr. Volkmar Kramarz,"Prof. Pop"
Volkmar Kramarz ist der Pop-Experte von Deutsche Beats. Der Bonner Musikwissenschaftler beschäftigt sich seit mehr als 40 Jahren mit Rock- und Popmusik.


Seit 2001 lehrt er in seiner Heimatstadt an der Universität Bonn Musikwissenschaft und „Soundstudies“, außerdem hat er verschiedene Musikbücher verfasst (darunter „Die Pop Formeln“, „Die E-Gitarre“ und „Die HipHop Formeln“). Seine große Leidenschaft gehört der Gitarre: In seiner Freizeit spielt er in mehreren Rockbands.


Die einen schwören aufs Original, die anderen freuen sich über gelungene Coverversionen. Viele deutsche Musikproduzenten beherrschen das Handwerk der Neuaufnahme bereits veröffentlichter Songs sehr gut: Ihre Versionen sind weltweit gefragt.


TOP 10
Die zehn erfolgreichsten Coverversionen aus Deutschland


Platz 10: Scooter – "Nessaja" (2002)
[Original von: Peter Maffay – "Nessaja" (1983)]


Platz 9: The Real McCoy – "Come And Get Your Love" (1995)
[Original von: Redbone – "Come And Get Your Love" (1974)]


Platz 8: Sweetbox – "Everything’s Gonna Be Alright" (1998)
[Original von: Johann Sebastian Bach – "Overtüre Suite Nr. 3 D-Dur BWV 1068 für Orchester – 2. Satz: 'Air'" (1723)]


Platz 7: Crazy Frog – "Axel F." (2005)
[Original von: Harold Faltermeyer – "Axel F." (1985)]


Platz 6: Donna Summer – "MacArthur Park" (1978)
[Original von: Richard Harris - "MacArthur Park" (1968)]


Platz 5: Boney M. – "Rivers of Babylon" (1978)
[Original von: The Melodians – "Rivers of Babylon" (1972)]


Platz 4: Eruption – "I can’t stand the Rain" (1978)
[Original von: Ann Peebles (1974)]


Platz 3: Cascada – "Everytime we touch" (2006)
[Original von Maggie Reilly – "Everytime we touch" (1992)]


Platz 2: Milli Vanilli – "Girl You Know It’s True" (1989)
[Original von: Numarx – "Girl You Know it’s True" (1987)]


Platz 1: Lou Bega – "Mambo No. 5 [A little bit of...]" (1999)
[Original von: Pérez Prado - "Mambo No. 5" (1949)]




German Beats


What do Kraftwerk, The Scorpions, Nena, Alphaville, Snap!, Enigma, Tokio Hotel and Cascada have in common? They all come from Germany, and their music has made it to the top of the global charts. These bands and artists take center stage on DW-TV’s new 14-part music show German Beats – The Most Successful Music Acts From Germany.


Every week, there’s a special focus, starting with “The Top Ten Single Hits From Germany,” followed for instance by “The Top Ten Music Acts of the 1970s From Germany,” “The Top Ten Electronic and Dance Acts From Germany,” as well as “The Top Ten One Hit Wonders From Germany.”
Together with music expert Volkmar Kramarz and high-profile guests, German Beats presenter Max Hofmann showcases the best of the best, drawing on a comprehensive evaluation of global hit parades since 1970 carried out by DW-TV. Never before has German pop music’s international success been so extensively researched and analyzed. The study’s results – most importantly, good music! – can be seen and heard from May on German Beats, on DW-TV.


Max Hofmann presents GERMAN BEATS. Max was born in 1974 in Swabia. The German-American grew up to the sounds of the eighties German-language pop revival Neue Deutsche Welle. At the age of twenty he moved to Paris where he studied journalism to the sound of French chansons. He also sang in a rock band and various choirs while in the French capital.


When his studies took him to Berlin he started working as a music journalist for local rock radio station Star FM. He went on to present rock through the night on Berlin's cult radio station Radio EINS.
After completing his studies he started working for Deutsche Welle in 2002. He also works for the local public TV and radio broadcaster RBB as reporter on Brandenburg Aktuell and Radio Multikulti. For DW-TV he presented Clipmania and many German/English outside broadcasts.
His first concert was the Scorpions in Indianapolis in 1988. His favorite German Song in Nena's Irgendwie, irgendwo, irgendwann.
His vote for coolest German musician goes to Peter Fox.


Studio Expert: Volkmar Kramarz aka Professor Pop
Volkmar Kramarz is our resident expert on German Beats. The musicologist from Bonn has been analyzing rock and pop for forty years. In 2001 he took up a teaching post at the University of Bonn. He is the author of numerous works on rock, pop, hip hop and the electric guitar. He is also a member of various music groups.


Some like their songs to be originals but many other pop fans are happy with a great cover version. Many German producers have mastered the art of repackaging old hits for a new audience. And a lot of their output has then been exported back to the rest of the world in the form of international hits.


These covers rework baroque overtures, latin rhythms or rock ballads. Catchy melodies are placed in a new context to produce a brand new hit that sometimes even surpasses the original. The latest edition of German Beats presents the ten most successful cover versions made in Germany.


Part 9: The Top Ten Cover Versions From Germany


Nr. 10: Scooter – Nessaja (2002)
[Original: Peter Maffay – Nessaja (1983)]


Nr. 9: The Real McCoy – Come and Get Your Love (1995)
[Original: Redbone – Come and Get Your Love (1974)]


Nr. 8: Sweetbox – Everything’s Gonna Be Alright (1998)
[Original: Johann Sebastian Bach – Air on the G string (1723)]


Nr. 7: Crazy Frog – Axel F. (2005)
[Original: Harold Faltermeyer – Axel F. (1985)


Nr. 6: Donna Summer – MacArthur Park (1978)
[Original: Richard Harris – MacArthur Park (1968)]


Nr. 5: Boney M. – Rivers of Babylon (1978)
[Original: The Melodians – Rivers of Babylon (1972)]


Nr. 4: Eruption – I Can’t Stand the Rain (1978)
[Original: Ann Peebles – I Can’t Stand the Rain (1974)]


Nr. 3: Cascada – Everytime We Touch (2006)
[Original Maggie Reilly – Everytime We Touch (1992)]


Nr. 2: Milli Vanilli – Girl You Know It’s True (1989)
[Original: Numarx – Girl You Know it’s True (1987)]


Nr. 1: Lou Bega – Mambo No. 5 [A little bit of...] (1999)
[Original: Pérez Prado – Mambo No. 5 (1949)]

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