воскресенье, 9 июня 2013 г.

Das Beste aus der ZDF Hitparade (1-й выпуск)



Recently, our blog most often talked about new releases from Sony Music and Frank Farian's record company MCI. However, one should not forget about the interesting releases of the past.
For example, in 2003-2004 a series of video collections of the best numbers of the cult TV show ZDF Hitparade was released on DVD. This is the first German release to feature the stars of the West German pop scene in digital quality, including Bruce Low with a cover version of Boney M.'s hit "Rivers of Babylon" ("Die Legende von Babylon" in German).
The collection of 4 DVDs can still be found on trade portals such as amazon.de, so avid collectors have the opportunity to replenish their video libraries with this interesting edition.

В последнее время наш блог чаще всего рассказывал о новых релизах Sony Music и рекорд-компании Фрэнка Фариана MCI. Однако не нужно забывать и об интересных выпусках прошлых лет.
Так, например, в 2003-2004 годах на DVD была выпущена серия видеосборников лучших номеров культового телешоу ZDF Hitparade. Это первый немецкий релиз, где в цифровом качестве представлены звёзды западногерманской поп-сцены, включая Брюса Лоу (Bruce Low) с кавер-версией хита Boney M. "Реки Вавилона" (в немецкоязычном варианте "Die Legende von Babylon").
Сборник на 4-х DVD всё ещё можно встретить на торговых порталах типа amazon.de, поэтому заядлые коллекционеры имеют возможность пополнить свои видеотеки этим интересным изданием.

Reference Information / Справочная информация:

Folge 1

1. Rex Gildo - Fiesta Mexicana
2. Costa Cordalis - Anita
3. Andy Borg - ADIOS AMOR
4. Roland Kaiser - Santa Maria
5. Tony Holiday - Tanze Samba Mit Mir
6. DSCHINGHIS KHAN - Dschinghis Khan
7. Nino D'Angelo - Jenseits von Eden
8. BERND CLÜVER - DER JUNGE MIT DER MUNDHARMONIKA
9. Juliane Werding - WENN DU DENKST, DU DENKST
10. Lena Valatis - Johnny Blue
11. Roy Black - SAND IN DEINEN AUGEN
12. Karel Gott - DU BIST DA FÜR MICH
13. GEBRÜDER BLATTSCHUSS - KREUZBERGER NÄCHTE
14. Rainhard Fendrich - Oben Ohne
15. RELAX - Weil I Di Mog
16. Roger Whittker - Albany
17. Bruce Low - Die Legende von Babylon
18. Tony Marshall - AUF DER STRASSE NACH SÜDEN
19. Gitte - Ich Will Alles
20. ANDREA JÜRGENS - MAMA LORRAINE
21. Ingrid Peters - Africa
22. Peter Schilling - MAJOR TOM
23. TRIO - HERZ IST TRUMPF
24. Geier Sturzflug - BRUTTOSOZIALPRODUKT
25. UKW - SOMMERSPROSSEN
26. Marcus - Ich Will Spass
27. Hubert Kah - STERNENHIMMEL
28. Nicole Ein - BISSCHEN FRIEDEN
29. Katja Ebstein - ABSCHIED IST EIN BISSCHEN WIE STERBEN
Bonus-Titel: 30. DIETER THOMAS HECK - DANKE BERLIN

Folge 2

01 Katja Ebstein - Theater
02 Howard Carpendale - Ti amo
03 Nicole - Flieg nicht so hoch mein kleiner Freund
04 Chris Roberts - Do you speak English?
05 Tony Marshall - Mach Dir das Leben doch schön
06 Drafi Deutscher - Tief unter meiner Haut
07 Marianne Rosenberg - Ich sah Deine Tränen
08 Bernhard Brink - Ich wär so gern wie Du
09 Gitte Haenning - Freu Dich bloß nicht zu früh
10 Andreas Martin - Amore mio
11 Mary Roos - Aufrecht geh'n
12 Andrea Jürgens - Und dabei lieb ich Euch beide
13 Relax - Ja mei
14 Klaus Lage Band - 1001 Nacht
15 Trio - Turaluraluralu
16 Mike Krüger - Bodo mit dem Bagger
17 Gottlieb Wendehals - Polonäse Blankenese
18 Frank Zander - Dadada, ich weiß bescheid....
19 Markus - Ich will Spass
20 Spider Murphy Gang - Schickeria
21 The Shorts - Comment ca va
22 Tommy Steiner - Die Fischer von San Juan
23 Roger Whittaker - Wenn es Dich noch gibt
24 Fred Sonnenschein - Wenn wir alle Englein wären
25 Stephan Sulke - Uschi
26 Paola - Blue Bayou
27 Rolf & Seine Freunde - ... und ganz doll mich
28 Johnny Logan - Was ist schon ein Jahr
29 Roland Kaiser - Lieb' mich ein letztes Mal
30 Andy Borg - Arrivederci Claire

Folge 3

01 Jürgen Marcus - Eine neue Liebe ist wie ein neues Leben
02 Chris Roberts - Du kannst nicht immer 17 sein
03 Juliane Werding - Nacht voller Schatten
04 Dschinghis Khan - Loreley
05 Nena - Irgendwie, irgendwo, irgendwann
06 Spider Murphy Gang - Wo bist Du?
07 Geier Sturzflug - Besuchen Sie Europa
08 D.Ö.F. - Coda (Düse im Sauseschritt)
09 Trio - Anna, lass' mich rein, lass' mich raus
10 Markus - Kleine Taschenlampe brenn'
11 Fred Sonnenschein - C'est la vie
12 Vader Abraham - Das Lied der Schlümpfe
13 Truck Stop - Der wilde, wilde Westen
14 The Ace Cats - Linda
15 Heino - Ja, ja, die Katja, die hat ja
16 Nina & Mike - Paloma Blanco
17 Lena Valaitis - Da kommt Jose, der Stadtmusikant
18 Tony Marshall - Komm gib mir deine Hand
19 Tina York - Wir lassen uns das Singen nicht verbieten
20 Paola - Der Teufel und der junge Mann
21 Tony Holiday - Nie mehr allein sein
22 Ricky Shane - Mamy Blue
23 Bernd Clüver - Der kleine Prinz
24 Andrea Jürgens - Ich zeig Dir mein Paradies
25 Bernhard Brink - Ich bin noch zu haben
26 Karel Gott - Wenn ich Dich nicht hätte
27 Roy Black - Fremde Erde
28 Christian Anders - Es fährt ein Zug nach nirgendwo
29 Ireen Sheer - Goodbye Mama
30 Roberto Blanco - Bye Bye Fräulein

Folge 4

01 Dschinghis Khan - Moskau
02 Roland Kaiser - Sieben Fässer Wein
03 Jürgen Marcus - Ein Lied zieht hinaus in die Welt
04 Ulli Martin - Monika
05 Costa Cordalis - Steig in das Boot heute Nacht, Anna Lena
06 Bata Illic - Michaela
07 Karel Gott - Babicka
08 Wolfgang Petry - Sommer in der Stadt
09 Katja Ebstein - Dann heirat' doch dein Büro
10 Daisy Door - Du lebst in deiner Welt
11 Barry Ryan - Zeit macht nur vor dem Teufel halt
12 Ramona - Lieber dich und kein Geld
13 Die Windows - How Do You Do
14 Lena Valaitis - Bonjour, mon amour
15 Gunter Gabriel - Komm unter meine Decke
16 Severine - Olala l'amour
17 Peter Orloff - Jeder hat dich gern - einer hat dich lieb
18 Phil & John - Hello Mary Lou
19 Freddy Breck - Bianca
20 Renate & Werner Leismann - Ein Schlafsack und eine Gitarre
21 Cindy & Bert - Spaniens Gitarren
22 Chris Roberts - Hab' Sonne im Herzen
23 Bernd Clüver - Das Tor zum Garten der Träume
24 Ann & Andy - Zigeunerwagen
25 Maggie Mae - My Boy Lollipop
26 Tony Marshall - Ich fang' für Euch den Sonnenschein
27 Bernhard Brink - Liebe auf Zeit (Le Réve)
28 Michael Holm - Tränen lügen nicht
29 Juliane Werding - Am Tag, als Conny Kramer starb
30 Rex Gildo - Marie, der letzte Tanz ist nur für dich

Комментариев нет: